vineri, 30 octombrie 2015

Ziua fructelor de mare



Ploua, ploua, ploua... fara incetare, de doua zile si de doua nopti, dar nu-mi displace tot acest diluviu. Aveam nevoie de niste zile de-astea, de stat in casa si de petrecut timpul intr-un mod placut si lenes, cu citit, cu scris, cu filme si mancare buna.
Si daca tot e atata apa in jurul nostru, atunci de ce sa nu mancam ceva in ton cu asta? Cum lesne-i de inteles, n-ar merge gratarele de porc, asa c-am declarat ziua de ieri, "Ziua fructelor de mare".

Nimic complicat, totul usor, simplu si care sa nu ne iroseasca prea mult timp: homar, scoici St. Jacques ca aperitiv, apoi paste cu fructe de mare, ca fel principal. Stiu, n-a fost mare efort veti spune si niciun mare merit din partea noastra, caci jumatate dintre ingrediente sunt congelate si semipreparate, dar tocmai asta e ideea zilei de azi: simplu, rapid, sanatos, gustos.

Ingrediente:

2 homari (congelati)
4 scoici St. Jacques (de asemenea congelate)
1 kg fructe de mare (scoici, calamari, crabi, stelute de mare si alte vietati congelate)
500 g spaghete
4 catei de usturoi
1-2 chili (depinde cat de condimentata vreti sa fie mancarea)
1 lamaie
1 limeta
2 linguri de unt
2-3 linguri ulei de masline
200 ml vin alb sec
1 lingurita de faina
marar, rozmarin
sare, piper

Mod de preparare:

1. Paste cu fructe de mare

Simultan am pus la fiert spaghetele si am oparit in apa fierbinte timp de cateva minute, fructele de mare.

Am tocat marunt usturoiul si chili, apoi le-am calit intr-un wok, cu putin ulei de masline, peste care am adaugat o lingurita de unt si 100 ml de vin alb.


Fructele de mare gata oparite, le-am strecurat si le-am pus in wok si de asemenea, am scurs bine de apa spaghetele fierte intre timp.
Am calit putin si fructele de mare, am asezonat cu sare si piper, apoi le-am amestecat cu spaghetele.

2. Sosul de lamaie

Am topit o lingura de unt intr-o craticioara, am adaugat 2-3 linguri ulei de masline, 100 ml vin alb, marar proaspat, rozmarin, sare, piper si zeama de la 1 lamaie plus 1 limeta, amestecand continuu. Am ingrosat putin sosul cu 1 lingurita de faina.


3. Aperitivul de homari si scoici

 Homarii prefierti, i-am decongelat in frigider cu o seara inainte. Ieri doar i-am tinut (oparit) in apa fierbinte timp de o jumatate de ora pana cand au fost gata, apoi i-am scos si i-am strecurat bine de apa.


Soicile St. Jacques semipreparate le-am pus intr-o tava si le-am tinut la cuptor conform indicatiilor de pe ambalaj (240 grade timp de 25 minute).



Am mancat homarul si scoicile ca aperitiv, alaturi de sosul de lamaie, apoi pastele cu fructe de mare au completat meniul indestulator. Un deliciu!



6 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Intr-adevar au fost bune. Prezentarea lasa de dorit, dar nu suntem noi stiu eu ce profesionisti, asa ca merge.

      Ștergere
  2. Si ati mancat tot ? Mi se pare o cantitate enorma pentru o masa, doar daca ati avut invitati :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am mancat asa: fiecare cate 2 scoici (alea sunt fix 4 imbucaturi), cate un homar (stiti cam cata carne este intr-un homar), plus cate o portie de paste. Exact cat trebuie, ca noi mancam destul de mult :-)
      Restul pastelor se pot reincalzi fara probleme a doua zi sau se pot imparti prietenilor :-)

      Ștergere
    2. Kilogramul de fructe de mare mi s-a parut mult pentru un pachet de macaroane. Eu dintr-un kil fac macaroane sau rizotto de doua ori, si ies cate sase portii de fiecare data. Dar daca fierb doar creveti, un kilogram de-abia ne ajunge la o masa :) Si da, m-am dezobisnuit de portiile mari si de doua feluri la pranz :)

      Ștergere
    3. Da, e mult dar asa ne place, sa fie mai multe fructe de mare decat spaghete. Pana la urma sunt doar niste muschiuleti inofensivi si atat de gustosi :-)
      Ce sa facem, mai dam si noi pe=alaturi si ne ghiftuim din cand in cand, ca nu mancam fructe marine in fiecare zi :-)

      Ștergere