duminică, 1 martie 2015

Medalioane de porc cu doua sosuri

Doamne iarta-ma, ca suntem in Postul Mare, dar ieri am pacatuit. Atat de tare ne-am destrabalat, culinar vorbind, incat am gatit si-am mancat carne. Si branza...si smantana cu unt...si...vin... Bine, au fost si ceva legume pe langa, dar nu mai conteaza, raul a fost facut.

Eu sunt cea mai mare vinovata pentru asta, fiindca m-am dus vineri la macelarie si vazand muschiuletii de porc, nu m-am putut abtine si-am venit acasa, cu doi.
Deoarece l-am pus pe Marius in fata faptului implinit, n-a mai avut incotro si-a trebuit sa-i gateasca si sa pacatuim. Asa ca, sunt de doua ori vinovata: o data ca am mancat carne si a doua oara, ca l-am ispitit si pe el.

A strambat putin din nas cand i-am spus, dar dupa vreo jumate de ora a inceput sa  se gandeasca deja cum sa-i prepare. A tot cercetat retete dar n-a fost destul de multumit, asa ca pina la urma a inventat/ adaptat/ brevetat ceva si uite ce-a iesit.
Sigur, nu trebuie sa va luati dupa noi, Doamne fereste, dar nu cred ca pacatuiti prea tare daca cititi si eventual incercati dupa post, daca v-a placut.


Timp de pregatire si preparare - 45 minute

ingrediente - pentru 5-6 portii:

- 2 muschiuleti de porc
- 1 broccoli
- 24 tulpini de sparanghel crud sau la borcan
- 1 caserola de ciuperci champignon (sau hribi)
- 200 g branza gorgonzola picanta sau dulce, dupa preferinte
- 50 g (2 linguri) de unt
- 3 linguri de smantana
- 1 lingura rasa de faina
- 5-6 linguri ulei de masline
- 100 ml vin alb
- busuioc maruntit, verde sau uscat
- sare, piper, dupa  gust

Mod de preparare:

Am spalat carnea si am curatat-o de pielite apoi am taiat-o in rondele de aproximativ 3 cm grosime.
Am curatat si am spalat toate legumele. Am taiat ciupercile, felii.
Broccoli impreuna cu sparanghelul (daca este crud) se fierb circa 7-10 minute la abur. Noi n-am gasit sparanghel crud, asa ca am folosit din borcan, astfel incat nu a trebuit fiert.





1. Sosul de ciuperci:

Intr-o tigaie am pus la foc mic 2 linguri de ulei de masline si 25 g unt si le-am lasat pina cand untul s-a topit si a devenit lichid.
Am incins focul, apoi am adaugat ciupercile si le-am aproximativ 5 minute (pina cand au inceput sa lase zeama). In timp ce s-au calit, le-am condimentat cu sare si piper, apoi le-am amestecat usor. Ulterior am adaugat faina si am amestecat pina la omogenizare. Am pus apoi 50 ml de vin, smantana si busuioc. Am amestecat si le-am lasat sa scada la foc mic, pina s-a ingrosat putin sosul.





2. Sosul de gorgonzola:

In paralel, intr-o craticioara, la foc mic, am topit gorgonzola in restul de 50 ml de vin, pina a devenit lichida.

3. Preparare medalioane:

In timp ce sosurile erau pe foc, intr-o tigaie separata, am pus 2-3 linguri ulei de masline si 25 g unt. Am incins treptat focul, asa incat  untul s-a topit pina cand a devenit lichid, totodata avand grija sa nu se arda.

Am pus medalioanele in tigaie si le-am cate 4 minute, pe fiecare parte. In acest timp, le-am condimentat cu sare si piper.





Cand totul a fost gata, am pus pe farfurii medalioanele fierbinti impreuna cu broccoli si sparanghelul, plus cele doua sosuri. Era sa zic "am montat", dar suna mult prea pretentios.



Piei, ispita!
(Pofta buna:-)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu