duminică, 24 ianuarie 2016

Boeuf Bourguignon à la Julia Child


Ieri Marius a gatit din nou, iar eu l-am ajutat. "Boeuf Bourguignon", o delicatesa traditionala a bucatariei frantuzesti, dupa reteta Juliei Child. Prilej cu care, in timpul cat preparatul se cocea in cuptor, am revazut cu mare placere filmul "Julie si Julia". Si tot cu mare placere, am savurat la final minunata tocana, pecare o gatea pentru a doua oara in "cariera" lui de bucatar amator.

Si ca sa nu mai lungesc vorba ca ne apuca pe toti foamea, iata minunatia:

Ingrediente:

-1 kg carne de vita (manzat)
- 200 g amestec de kaiser cu slaninuta afumata
- 500 g ciuperci champignon
- 12 cepsoare mici
- 2 cepe medii
- 3 morcovi
- 1 pastarnac
- 1 bucata mica de telina
- 500 g rosii in suc propriu
- 500 ml vin rosu sec
- 100 ml ulei
- 1-2 linguri faina
- 100 ml supa de pui
- 4 catei de usturoi
- cimbru, foi de dafin
- sare, piper



Timp de preparare si gatire: 240 minute

Mod de preparare:

Am spalat carnea si am uscat-o cu ajutorul unui prosop de bucatarie, apoi am transat-o in bucati mai maricele. Am curatat toate legumele, le-am spalat, apoi le-am tocat marunt cu cutitul.
Am taiat de asemenea kaiserul si slaninuta, cubulete, apoi le-am asezat intr-o tigaie cu putin ulei incins in prealabil si le-am lasat pana cand s-au rumenit. Le-am scos din tigaie intr-un castron separat.


Am adaugat vreo doua linguri de ulei in aceeasi tigaie, am asteptat sa se incinga si am trecut la rumenirea bucatilor de carne. Acestea au fost intoarse cu un cleste de bucatarie de pe-o parte pe alta, astfel incat la final, toate erau rumenite uniform. Am scos carnea intr-un castron separat.



Legumele tocate marunt le-am calit in putin ulei incins,  direct in oala de fonta in care aveam sa gatim preparatul final, lasandu-le pana s-au inmuiat suficient de bine. Am adaugat deasupra bucatile de carne gata rumenite, peste care am presarat sare si piper, apoi faina si-am amestecat, astfel incat faina sa cuprinda toata carnea.



Deasupra am adaugat kaiserul si slaninuta, rosiile in suc propriu, usturoiul zdrobit cu presa, cimbrul si dafinul. Am pus apoi vin cat sa cuprinda tot amestecul si o cana mare de apa.


Am amestecat totul si-am lasat pe foc, pana cand a inceput sa fiarba. Am pus apoi capacul si am transferat oala in cuptorul incins in prealabil, la 170 de grade Celsius, pe primul etaj (cel mai de jos).
Totul s-a copt acolo la "foc" molcom, pret de trei ore, timp in care am verificat din cand in cand ce se intampla.


Cand mai era cam o jumatate de ora de stat la cuptor, am trecut la sotarea ciupercilor si a cepsoarelor, precum si la prepararea garniturii care avea sa insoteasca aceasta minunata tocana.

Am sotat mai intai ciupercile, intr-o tigaie cu putin ulei de masline, apoi le-am dat deoparte. Cepele s-au caramelizat frumos in tigaie, sub capac la inceput, intr-un amestec de ulei de masline si putina supa de pui ramasa de la o masa anterioara.


Pentru garnitura ne-am gandit sa alegem paste initial, apoi ne-am razgandit si-am facut orez, alegere care s-a dovedit a fi una inspirata.

Cand toate acestea au fost gata, am trecut la etapa finala a prepararii acestei minunatii si anume, "asamblarea" ei. Am scos oala din cuptor si cu ajutorul clestelui si a paletei, am scos din nou bucatile de carne din sos, intr-un vas separat. Dupa ce ne-am asigurat ca nu mai este nicio bucata de carne inauntru, am introdus blenderul si am amestecat totul bine, timp de cateva minute, pana cand tot amestecul s-a transformat intr-un sos destul de gros. Acesta a fost adaugat in vas peste bucatile de carne, la care am adaugat ciupercile si cepsoarele sotate.


Totul fiind gata, ne-am pus in farfurii cate o portie zdravana de Boeuf Bourguignon, insotita de garnitura de orez si ne-am infruptat din ea, alaturi de un pahar de vin rosu sec.
O minunatie!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu