vineri, 16 ianuarie 2015

Kaesekuchen (Cheesecake) sau pe romaneste, prajitura cu branza




Azi am facut Kaesekuchen, fiindca maine e ziua soacrei. De fapt chiar acum cand scriu, e in cuptor. Prajitura, nu soacra! Sper sa-mi reuseasca si sa nu ma fac (prea tare) de ras. Nu sunt eu mare bucatareasa, de fapt nici nu-mi place sa gatesc (o fac doar de nevoie ;-) doar ca din cand in cand, ma apuca asa cate-o chestie si ma apuc de prajiturit.
In total, stiu sa fac 4 chestii dulci: Kaesekuchen, prajitura cu dovleac (e destul de asemanatoare cu prima), pandispan si un soi de fursecuri care am observat ca au mare trecere. Deci, treburi destul de simple si care sa nu-mi puna rabdarea si nervii la incercare. Ajunge deocamdata, pentru cineva caruia nu-i place sa petreaca prea mult timp la cratita. Rusinos totusi, la varsta mea :-(

 Sa revenim. Aveam „materialele” cumparate de Anul Nou, dar fiindca atunci mai multi s-au inghesuit sa faca ceva dulce, nu mai avea niciun farmec sa venim si noi cu prajiturica noastra. Asa c-am facut-o azi, fiindca maine e ce-am zis ca e si fiindca era pacat sa se strice bunatate de branzeturi in frigider.
Poate va intereseaza si cum se face. Reteta am luat-o de pe blogul lui Adi Hadean, doar ca in loc de branza Quark pe care n-o gasesc in magazinele locale, am folosit Mascarpone. Iese buna, am testat compozitia asta de cateva ori. Si sa nu uit, am imbogatit-o cu niste stafide, ca se potrivesc.
Imi place reteta asta fiindca e deosebit de simpla si nici nu-ti trebuie timp mult s-o pregatesti. In total iti ia cel mult 45 de minute, in forma in care e prezentata in reteta despre care v-am spus. Adi Hadean zice s-o lasi o ora in cuptor, la 150 de grade, dar eu am constatat ca nu-i suficient, deci inca vreo jumate de ora mai merge la temperatura asta. Stiu eu, cuptorul nostru e de vina? Secretul e insa racirea ei cat mai lenta, mai intai in cuptor (eu o las pina e rece complet), apoi cateva ore in frigider. Tinand cont ca doar maine avem nevoie de ea, am timp suficient.
O sa postez si niste poze, sa vedeti cum a iesit. Iat-o in cuptor, deocamdata (nu luati in seama sticla murdara a cuptorului ;-)





N-am facut poze in timp ce o pregateam, fiindca am fost concentrata pe "proces", sa nu cumva sa ratez vreun ingredient, dar iat-o gata:




A fost buna! Si bine primita, alaturi de buchet :-)