marți, 9 februarie 2016

Record romanesc la inaltime!


dorgetapopescu.blogspot.ro

„Da, am reusit! Sunt fericita ca am reusit in conditiile dificile de altitudine, vant, temperatura si ariditate ale lui Ojos del Salado. A fost cea mai lunga si dificila expeditie a mea de pana acum si reusita ma motiveaza, ma face sa ma simt speciala si sa ma pregatesc pentru noi ascensiuni de record.”
Asa isi descria emotiile reusitei in urma cu doar doua luni, micuta alpinista in varsta de doar 12 ani, nascuta la Râşnov, langa Brasov.

Dor Geta Popescu, la varsta de 12 ani si 5 luni a devenit in Decembrie 2015, cea mai tanara persoana din lume care a cucerit cel mai inalt vulcan de pe planetă, Ojos del Salado (Chile), - 6.893 metri.

 By sergejf - Flickr: Ojos del Salado looming big on the horizon 

Micuta alpinista insa, nu s-a multumit doar cu atat. De abia venita din Chile, ea se gandea deja la urmatoarele expeditii: ”Eu am început alpinismul la trei ani, am vazut asta la tata si mi-a placut. Pentru mine urmează acum in februarie expediția pe Aconcagua, cel mai inalt munte al Americii de Sud. Si apoi vreau să fac circuitele "The Seven Volcanoes" (circuitul cel mai inalt vulcan de pe fiecare continent) si "The Seven Summits" (circuitul cel mai inalt vârf de pe fiecare continent)".

Dupa exact doua luni de la acest record, aflam dintr-un comunicat remis de Clubul Sportiv Montan Altitudine, ca : "Alpinista romana Dor Geta Popescu, in varstă de 12 ani, a atins varful Aconcagua (Argentina), de 6960 metri, si a stabilit un nou record mondial de varstă pentru acest varf, sambata, 6 Februarie 2016".
South summit of Aconcagua with south face -By Albert Backer - Own work

Prin această reușita, tanara romancă isi trece in palmares al patrulea varf din Circuitul ”Seven Volcanoes”, după Damavand (Iran/Asia), Kilimanjaro (Tanzania/Africa) si Elbrus (Rusia/Europa). 

„E foarte greu, m-am antrenat tot anul si in vară am mai fscut două ascensiuni, pe Elbrus, cel mai inalt vulcan si munte al Europei, de 5000 de metri, si Kilimanjaro, cel mai inalt munte si vulcan al Africii. Trebuie foarte multa pregatire, sa te antrenezi. Eu aproape in fiecare saptamana merg in ture si de trei ori pe saptămană am antrenament la escalada, cate două ore. Si fac si biatlon intre timp”, spune Dor Geta Popescu.

By Hamed Khorramyar - Hamed Khorramyar's Official Website

De la Chris 73 / Wikimedia Commons

De la Radu Vatcu / Wikimedia Commons

Dor Geta Popescu este membra a sectiei de performanta a Clubului Sportiv Montan Altitudine din Râşnov.Si ca sa va dati seama de ce trebuie sa ne simtim mandri de aceasta fata, care a reusit sa duca tricolorul pe unul dintre cele mai periculoase varfuri ale lumii, va invit sa urmariti filmuletul de mai jos.

Clubul Montan Altitudine

surse:
Clubul Montan Altitudine
Digi24
foto - Wikipedia 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu